Νέοι, social media και πλαστική χειρουργική: ένα επικίνδυνο cocktail?

Οι πλαστικές επεμβάσεις στην αρχή απευθύνονταν κυρίως σε άτομα μέσης ή και μεγάλη ηλικίας, αφού η πιο γνωστή επέμβαση ήταν το λίφτινγκ για την αφαίρεση των ρυτίδων και την απόκτηση ενός πιο νεανικού προσώπου. Τα πράγματα όμως άρχισαν να αλλάζουν όταν επεμβάσεις όπως η προσθετική και η ανόρθωση στήθους ήρθαν στο προσκήνιο. Στις μέρες μας λοιπόν, οι πλαστικές επεμβάσεις θα μπορούσε κανείς να πει ότι απλά δεν έχουν κοινό και ηλικία. Βλέπουμε ότι τόσο γυναίκες όσο και άνδρες ασχέτως ηλικίας επιλέγουν να κάνουν μία πλαστική επέμβαση ή σκέφτονται σοβαρά το ενδεχόμενο. Υπάρχει όμως μία κατηγορία στην οποία οι πλαστικές έχουν ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση και αυτή δεν είναι άλλη από τους εφήβους και τους νέους κάτω των 25.

Η αλήθεια είναι ότι η εφηβεία είναι όντως μία ηλικία κατά την οποία οι άνθρωποι δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην εμφάνιση τους, αφού είναι και η περίοδος της ζωής κατά την οποία σε μεγάλο βαθμό διαμορφώνεται και η προσωπικότητα μας. Δεν είναι λοιπόν σπάνιο φαινόμενο να βλέπουμε κάποιον νέο να πειραματίζεται με την εμφάνιση του. Για παράδειγμα, συχνά πλέον τα κορίτσια αλλάζουν το χρώμα των μαλλιών τους. Σε αυτή την ηλικία λοιπόν είναι λογικό να σκέφτεται κανείς να κάνει μια πιο δραστική αλλαγή στην εμφάνιση του.

Τα παραπάνω ίσχυαν σχεδόν από πάντα, ωστόσο ενώ οι πλαστικές επεμβάσεις υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια, η ζήτηση τους στους εφήβους έχει αυξηθεί μόνο μέσα στη τελευταία δεκαετία και συνεχώς αυξάνεται. Σε αυτό σίγουρα έχει παίξει ρόλο η εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας που έχει κάνει τις πλαστικές επεμβάσεις πιο προσιτές και ασφαλείς, αλλά είναι ο μόνος παράγοντας;

Social media και πλαστικές στους νέους

Τα τελευταία χρόνια λοιπόν, είχαμε και την εμφάνιση των λεγόμενων μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή social media τα οποία και πλέον παίζουν πάρα πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή και την καθημερινότητα μας. Όσον αφορά τους νέους, η αυτοπεποίθηση τους συχνά με μετριέται με τα likes και τους followers στα διάφορα social media, οπότε είναι λογικό – πάντα σύμφωνα με την φιλοσοφία τους – να θέλουν να κάνουν ό,τι πιστεύουν ότι θα βελτιώσει την «θέση» τους και φυσικά η βελτίωση της εικόνας τους με μία πλαστική εννοείται ότι πιστεύουν ότι θα βοηθήσει αρκετά στην απόκτηση περισσότερου «κοινωνικού κεφαλαίου» στα social media,

Η τεχνολογία και οι τάσεις στις πλαστικές

Τα social media όμως δεν εμφανίστηκαν μόνα τους. Σημαντικό ρόλο τόσο στην εμφάνιση όσο και στην καθιέρωση τους έχουν παίξει και τα smartphones και γενικά η πρόοδος της τεχνολογίας, η οποία και τα τελευταία χρόνια ήταν κάτι παραπάνω από αλματώδης. Σύμφωνα με τους πλαστικούς λοιπόν, ένας νέος πια δεν μπαίνει στο γραφείο του με την φωτογραφία μιας διασημότητας στην οποία θα ήθελε να μοιάζει. Πλέον ο νέος θα δείξει στον γιατρό μία φωτογραφία του ελαφρώς επεξεργασμένη με τα φίλτρα που προσφέρουν διάφορες εφαρμογές και social media και θα ζητήσει να τον βοηθήσει να αποκτήσει αυτή την εικόνα.

Εννοείται ότι κάτι τέτοιο είναι σίγουρα καλύτερο και πιο ώριμο από το να ζητήσει κανείς από έναν γιατρό να γίνει Angeline Jolie ή Leonardo DiCaprio, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι οι εν λόγω βελτιώσεις είναι εφικτές ή σωστές. Έχοντας υπόψην ότι οι πλαστικοί χειρουργοί κάνουν ακριβώς αυτό που θα τους ζητήσετε, καλό είναι να είστε σίγουροι και ξεκάθαροι σε αυτό που ζητάτε.

Ώριμες επιλογές

Οι έφηβοι δεν διακρίνονται πολλές φορές για την ωριμότητα τους, αφού όπως είπαμε και πριν η εφηβεία είναι η ηλικία στην οποία ανακαλύπτουμε τον εαυτό μας. Δεν είναι λοιπόν σπάνιο φαινόμενο να κάνει ένας νέος μία επέμβαση την οποία στην συνέχεια να μετανιώσει για πολλούς και διάφορους λόγους. Μία πλαστική επέμβαση έχει μόνιμα αποτελέσματα και αυτό είναι κάτι που κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει να το καταλάβει καλά. Το χειρουργείο, ακόμη και αν δεν είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου δεν είναι κάτι που πρέπει να γίνεται συχνά. Καλό θα ήταν λοιπόν αν ένας νέος επιθυμεί να κάνει μία πλαστική, να βρει μερικούς πλαστικούς και να μιλήσει μαζί τους πριν πάρει τελικές αποφάσεις.